زبان‌آموزانی که برای اولین بار اقدام به ثبت‌نام کلاس آنلاین نموده‌اند تا نهایتا ۲ روز کاری بعد از ثبت‌نام یک ایمیل حاوی اطلاعات حساب کاربری (شامل نام کاربری و رمز عبور) برایشان ارسال می‌شود.

آدرسی که در ایمیل ذکر شده (https://online.dsit.org.ir) صرفا جهت مشاهده کلاس‌های آنلاین شماست و آدرس ورود به کلاس محسوب نمی‌شود.

اگر ایمیلی دریافت نکردید پوشه Spam یا Junk را نیز چک کنید.

 

** جهت مشاهده آدرس کلاس آنلاین به پنل کاربری خود مراجعه کنید **

 

به خاطر داشته باشید تنها در ساعات برگزاری کلاس خود قابلیت ورود را دارید و در بقیه ساعات امکان ورود به کلاس وجود ندارد.

زمان کلاس‌های آنلاین ۱۸۰ دقیقه در هر جلسه (۲ بخش ۹۰ دقیقه‌ای) می‌باشد که تمامی ۱۸۰ دقیقه بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.

کلیه ایمیل‌های مربوط به کلاس‌های آنلاین موسسه تنها از آدرس ایمیل webinar@dsit.org برای شما ارسال می‌شود و آدرس کلیه کلاس‌های آنلاین موسسه در دامنه‌ی online.dsit.org.ir می‌باشد. اگر ایمیلی با نام موسسه زبان آلمانی از آدرسی غیر از آدرس ذکر شده دریافت کردید آن را باز نکنید و مراتب را با همکاران بخش ثبت‌نام موسسه در میان بگذارید.

 

توجه داشته باشید که جهت بهره‌مندی از کلیه قابلیت‌های کلاس آنلاین لازم است فقط با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل ویندوز یا مک، و با استفاده از نرم‌افزار Adobe Connect وارد کلاس آنلاین شوید.

 

** کسانی که با موبایل یا تبلت وارد کلاس آنلاین شوند در پایان ترم نمره قبولی دریافت نمیکنند **

 

توصیه می‌شود جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی برای ورود به کلاس‌های آنلاین موسسه از نرم افزار Adobe Connect روی پلتفرم ویندوز یا مکینتاش استفاده کنید.

در صورتی که با مرورگر وارد کلاس شوید موسسه تضمینی برای بهره‌مندی شما از کلیه امکانات کلاس نخواهد داشت.

سرورهای موسسه زبان آلمانی داخل ایران می‌باشند و استفاده از هرگونه نرم‌افزار تغییر IP باعث ایجاد کندی و اختلال در اتصال شما به سرور می‌شود.

 

داشتن یک لینک اینترنتِ با ثبات با حداقل پهنای باند 512Kbps برای شرکت در کلاس آنلاین الزامی می‌باشد.

 

لطفا نرم‌افزار پلتفرم خود را از لینک‌های زیر تهیه کنید. 

 

Mac OS App Windows App

 

پس از نصب، آدرس کلاس خود را از پنل کاربری کپی و در نرم‌افزار وارد کنید. (مانند شکل زیر)

adobe connect class url

 

در هنگام ورود به کلاس نام کاربری و رمز عبوری که داخل ایمیل برای شما ارسال شده را وارد کنید.

نکته: در اولین ورود شما به سیستم به طور اتوماتیک از شما رمز جدید دریافت می‌شود. لطفا رمز عبوری امن انتخاب کنید و آن را به خاطر بسپارید.

اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، هنگام ورود از گزینه Kennwort vergessen جهت تولید مجدد رمز عبور استفاده کنید.

 

 

بررسی کیفیت اتصال و تنظیمات صدا

 

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید حتی خارج از ساعات برگزاری کلاس، کیفیت اتصال خود به سرور را آزمایش نموده و همچنین تنظیمات مربوط به صدا را بررسی و آزمایش کنید. جهت انجام این آزمایش نیاز است نرم‌افزار ادوبی کانکت روی سیستم شما نصب باشد. همچنین توصیه می‌شود افزونه های مرورگر را در حین انجام این آزمایش غیر فعال کنید تا اختلالی در روند آن پیش نیاید.

https://online.dsit.org.ir/common/help/en/support/meeting_test.htm

 

 

رفع مشکلات مربوط به صدا

 

- چنانچه در کلاس قادر به شنیدن صدای معلم خود نبودید و یا صدای شما توسط دیگران شنیده نمی‌شد لازم است مراحل زیر را طی نمایید تا از صحت تنظیمات خود اطمینان حاصل کنید.

در داخل کلاس خود از منوی Meeting گزینه‌ی Assistent für die Audio-Einrichtung را انتخاب نمایید. این روند شامل ۵ مرحله می‌باشد که در ادامه شرح داده شده است.

۱. انتخاب صدای خروجی: در این مرحله باید انتخاب کنید تا صدای کلاس از کدام خروجی پخش شود. به طور مثال چنانچه هدست به کامپیوتر یا لپتاپ خود متصل کرده باشید می‌توانید انتخاب کنید که از بلندگوی لپتاپ صدا پخش شود یا بلندگوی هدست.

۲. آزمایش صدای خروجی: در این مرحله جهت آزمایش یک موسیقی از خروجی‌ای که در مرحله‌ی قبل انتخاب کردید پخش می‌شود. اگر صدا را شنیدید بدین معناست که تنظیمات مربوط به صدای خروجی صحیح است.

۳. انتخاب صدای ورودی: در این مرحله همانند مرحله اول صدای ورودی (میکروفون) را انتخاب می‌کنید.

۴. آزمایش صدای ورودی: در این مرحله با فشردن کلید Record شروع به صحبت کردن می‌کنید و سپس با فشردن کلید Play Recording صدایی که ضبط کردید را خواهید شنید. چنانچه صدای خود را به وضوح شنیدید تنظیمات صحیح است. اما چنانچه صدایی نشنیدید به مرحله ی قبل برگردید و اطمینان حاصل کنید که صدای ورودی را صحیح انتخاب کرده‌اید. (نکته: اگر میکروفون شما در لیست موجود نیست بدین معناست که توسط سیستم عامل شما شناسایی نشده است.)

۵. بررسی صدای محیط: در این مرحله کلید Test Silence را زده اما صحبت نکنید. هدف از این آزمایش بررسی صدا و میزان نویز محیط است. نرم‌افزار به طور خودکار بر اساس صدای محیط تنظیمات میکروفون را اعمال می‌کند.

 

یادآوری: با مراجعه به لینک بالا ( قسمت "بررسی کیفیت اتصال و تنظیمات صدا") می‌توانید خارج از ساعات برگزاری کلاس نیز همین مراحل را انجام دهید.

 

- اگر حین صحبت کردن در کلاس صدای شما با تغییر فرکانس (اصطلاحا به حالت رباتی) توسط دیگران شنیده می‌شود تغییرات زیر را اعمال نمایید.

ابتدا از معلم خود اجازه صحبت کردن بگیرید تا تنظیمات مربوط به صدا برای شما فعال شود. سپس از منوی Meeting گزینه‌ی Voreinstellungen را انتخاب کرده و در صفحه‌ی باز شده تیک Verbessertes Audio verwenden را برداشته و نهایتا کلید Fertig را فشار دهید.

 

مشکلات احتمالی هنگام ورود به کلاس

 

مشکل ۱: اگر پس از وارد کردن آدرس کلاس خود با پیغام “Invalid URL. Please enter valid URL” و یا “Ungültige URL. Geben Sie eine gültige URL ein” مواجه شدید ابتدا مطمئن شوید که آدرس را به درستی وارد کرده‌اید (ترجیحا لینک کلاس را از داخل پنل کابری کپی و در نرم‌افزار الصاق کنید). اگر آدرس صحیح بود و مجددا با خطا روبرو شدید مراحل مربوط به قسمت راه حل را اجرا کنید.

مشکل ۲: اگر پس از وارد کردن آدرس و انتخاب گزینه ورود، برنامه در مرحله Loading متوقف شد مراحل مربوط به قسمت راه حل را اجرا کنید.

 

راه حل: اگر با مشکلات بالا روبرو شدید مراحل زیر را انجام دهید (این مراحل مربوط به پلتفرم ویندوز می‌باشند).

 

- پاک کردن سوابق Internet Explorer

۱. وارد نرم‌افزار Internet Explorer شوید (حتی اگر از مرورگرهای دیگر نظیر Chrome استفاده می‌کنید).

۲. داخل Internet Options رفته و در داخل تب General از زیر مجموعه Browsing history گزینه Delete را انتخاب کنید.

۳. تمام گزینه های موجود را تیک بزنید و دکمه Delete را فشار دهید.

 

- پاک کردن آدرس‌های ذخیره شده در Adobe Connect

هنگامی که نرم‌افزار Adobe Connect را باز می‌کنید اگر از قبل وارد آدرسی شده باشید لیستی از آنها تحت نام Recents نگه داری می‌شود. با استفاده از گزینه Clear Recents آنها را پاک کنید.

 

- اگر با انجام مراحل فوق همچنان مشکل حل نشد، آدرس کلاس خود را داخل مرورگر وارد کنید. هنگام ورود از شما سوال می‌شود که آیا مایلید از طریق نرم‌افزار وارد شوید یا از داخل مرورگر.
گزینه نرم افزار را انتخاب کنید. (تنها زمانی از شما این سوال پرسیده می‌شود که نرم افزار Adobe Connect به درستی روی سیستم شما نصب شده باشد)

 

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد نحوه و زمان برگزاری کلاس‌های آنلاین از طریق تلفن یا ایمیل به آدرس info@dsit.org با واحد ثبت‌نام و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا راهنمایی فنی در خصوص کلاس آنلاین، از طریق تلفن موسسه (زیر منوی ثبت‌نام و اطلاعات کلاس) یا ایمیل به آدرس webinar@dsit.org با واحد کلاس‌های آنلاین ارتباط برقرار نمایید.
لازم به ذکر است ساعات پاسخگویی از ۹ الی ۱۶ هر روز (به جز جمعه و روزهای تعطیل) می‌باشد.